۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۴۲

سبحاني:

فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتور سیکلت ها در جامعه ارتقا یابد

فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتور سیکلت ها در جامعه ارتقا یابد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل حمل و نقل پايانه هاي خراسان شمالي بر ار تقای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی از سوی راکبان موتور سیکلت ها تاکید کرد.

سعيد سبحاني در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه 600 كلاه ايمني بين راكبين موتور سيكلت در استان  توزیع شده است افزود: توزيع كلاه ايمني در راستاي ارتقاء فرهنگ استفاده از كلاه ايمني در بين راكبان موتور سيكلت در شهرستان هاي مختلف استان به اجرا گذاشته شده است.

وي با بيان اينكه در استان يك چهارم تلفات انساني را راكبان موتورسيكلت به خود اختصاص مي دهند اظهار داشت: 80 درصد دلایل فوت راکبین موتورسیکلت ها در تصادفات، ناشی از وارد آمدن ضربه به سر راکب و یا سرنشینان آن اعلام شده است.

سبحانی تصریح کرد: عدم استفاده از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجربه فوت شده و گاهي اوقات درمان آن هزينه هاي سرسام آوري براي خانواده ها به همراه دارد و توزيع كلاه ايمني و استفاده از آن می تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگيري كند.

سبحاني با بيان اينكه اين طرح از سوي اداره كل حمل و نقل پايانه هاي خراسان شمالي به اجرا گذاشته شده است، عنوان كرد: در حال حاضر اين اجراي اين طرح در شهرستان هاي فاروج، شيروان، راز و جرگلان و جاجرم انجام شده و به زودي در ساير شهرستان هاي استان به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وي اعتبار برای اجراي اين طرح در استان را 700 ميليون ريال اعلام كرد.

سعيد سبحاني همچنين از توزيع برچسب هاي شبرنگ و توزيع بروشور قوانين راهنمايي و رانندگي براي راكبان موتور سيكلت خبر داد و گفت: اميدواريم با توزيع بروشورها و آشنايي راکبان موتورسیکلت ها با قوانين راهنمايي و رانندگي، كاهش تلفات انسانی را به همراه داشته باشد.

مديركل حمل و نقل پايانه هاي خراسان شمالي در خاتمه افزود: ثبت نام در اين طرح از طريق پليس راهور شهرستان ها انجام مي شود و متقاضيان با ارائه گواهينامه و مدارک مربوط به موتورسیکلت مي توانند جهت دريافت كلاه ايمني اقدام كنند.

 

کد خبر 2320913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha